lördag 1 september 2012

Sommarens fester

Först ut var dubbelt 18-årskalas för minsta barnen. Släkt och vänner kom för att fira. Vi hade väldigt tur med vädret, så vi kunde sitta ute i trädgården långt in på kvällen innan det till slut började regna. Kalaset var också en milstolpe i mitt liv. För första gången i hela mitt vuxna liv, på över 30 år, är jag inte längre "målsman". Det är en märklig känsla av både frihet och saknad och jag är verkligen glad att jag la så mycket tid på att vara med mina barn, för tiden gick mycket riktigt rasande fort!

Nästa fest var för grannarna som slagit ihop sina jämna födelsedagar till ett stort kalas med 80 gäster. Hela trädgården var full med tält, bord och stolar. T o m en liten scen fick plats. Så roligt! Vi bor i ett ytterhus i en rad med tre hus och har våra trädgårdar öppna till en enda stor där vi hjälps åt att sköta det mesta och delar på förrådsbyggnader mm. Det fungerar jättebra och är framför allt praktiskt när man har många gäster (eller vill spela krocket).

Helgen efter första arbetsveckan körde vi till Orust där vi var bjudna på bröllop. Det var många år sen jag var i Bohuslän, så det var kul att åka dit. Så fint det är där!

Här står vi och väntar på brudföljet som kom åkande med båt. Vigseln skulle egentligen ha varit utomhus vid vattnet, men precis under den tid då vigselakten var beräknad, regnade det ganska mycket, så den flyttades in i Sjöstugan i stället. Därinne var också festen med mycket god mat, trevliga gäster och ett fantastiskt band som spelade.

Brudparet fick stå för en del av underhållningen.

Så vackert! Och alldeles tyst!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar