onsdag 3 augusti 2011

Börs och busskortsfodral


Det började med att jag blev sugen på att virka en stjärna med det brandgula garnet. Därefter funderade jag på vad som skulle skära sig mest till den färgen. Det blev turkos. För varje nytt varv tog jag en färg som jag egentligen inte tyckte passade så bra, bara för att se hur det blev. Helt plötsligt hade jag gjort en rund platta och fick idén att det skulle bli en börs.

Jag blev så nöjd och inspirerad att jag fortsatte med ett nytt busskortsfodral i samma mönster.

Jag tycker om att börja med ingenting och låta slumpen och lusten styra över vad det ska bli. Ibland blir det inget av det och då får man dra upp eller kasta, men då och då blir det resultat. 

3 kommentarer:

  1. Jag älskar att blanda färger som kanske inte passar ihop. Det brukar bli finast tycker jag! Och oj vad fina dessa blev, mycket lyckat!

    SvaraRadera
  2. snygga som attan blev domå det "skar sig " inte alls blev ju urläckra =))))

    SvaraRadera
  3. Hur snyggt som helst ju! Underbara färger som gör en glad!

    SvaraRadera