söndag 5 september 2010

Fortfarande kök


Vi håller fortfarande på med köket. Det tar lång tid att packa upp allt, diska och sätta in. Vi har lackat alla skåpen inuti istället för att måla dem och jag har lagt hyllpapper på alla hyllorna. I veckan "fick" vi ny kyl och en spis med induktionshäll och varmluftsugn. Nu har vi även nya grytor och kastruller :-)
Idag ska vi fortsätta packa upp och sätta tillbaka köksmöblerna i köket. Kanske jag kan få gardinen på plats också. Jag har sparat en gardinkappa, som mamma virkade en gång. Den är jättelång, men jag ska prova att kapa av den till två lagom långa bitar till köksfönstrena.

2 kommentarer:

  1. Hyllpapper !!! Oh vad fint ! Det är nog inte många som har det idag. Vilket kök du/ni får nu. Det blir en fröjd att vara i ! Lycka till . // Eva

    SvaraRadera
  2. Så kul att göra om köket! Att måla taket vitt lyfter verkligen ett rum. Vi har furutak överallt som vi vitlaserat och det gjorde också skillnad. Men jag skulle egentligen ännu hellre ha vitt, det lyfter mera.

    SvaraRadera