söndag 31 januari 2010

Vår?

Jag är inte så bra på det där med växter. Jag glömmer att pyssla med dem och framför allt att vattna. 
Förra våren fick jag en så fin grupp med bl a murgröna, rosmarin och små lökväxter (som jag inte ens kommer ihåg vilken sort det var). När blommorna vissnade plockade jag bort alltihopa och sen har murgrönan (som verkar väldigt tålig) varit kvar. Döm om min förvåning när jag helt plötsligt fick se en massa knoppar i krukan!

Nu väntar jag spänt på vad som ska dyka upp där och det är härligt att få ett tecken på att våren trots allt inte är så långt borta.

5 kommentarer:

  1. Häftigt! alltid kul med överraskningar!

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande, jag väntar på en fortsättning! Har krukan stått utomhus?

    SvaraRadera
  3. Det är de där små, lågmälda överraskningarna som är de allra bästa. Och jag längtar sååå efter våren.

    SvaraRadera
  4. Spännande ser nästan ut som krokus

    SvaraRadera