söndag 13 september 2009

Hallå där!!!

Jag fick mig en rejäl uppsträckning av Elvira för det där i går morse.
Elvira låter hälsa att:
För det första, så var det inte vad det såg ut. Elvira vaknade tidigt och vem som helst kan ju se att hon t o m hade bäddat sängen. Dessutom har faktiskt hon och Mårten träffats flera gånger sen i somras utan att jag vet det och om jag nu måste veta allt, så har faktiskt Mårten sagt upp sig från sitt jobb och ska flytta hit ner. Här ska han äntligen sätta igång med att skriva sin bok. Han tänker inte "leva på" Elvira, om jag nu tror det, utan han har sparat hårt de senaste två åren och ska även dela ut tidningar på morgonen. Det blir en liten etta ledig i samma hus som Stina och Pedro bor i, och där ska han flytta in. Nu får jag sluta att springa omkring här som den värsta "paparazzo". Nån form av privatliv kan hon väl ändå få ha, tycker hon!
Oj, vad hon var ilsken!

.... men när hon fick se och prova den nya mössan jag gjort, tinade hon upp lite igen och nu har jag bett om ursäkt och lovat att vara lite mer diskret.

1 kommentar:

  1. I love the fact that the inhabitants of your dollshouse are knitted - they have a special character all of their own.

    SvaraRadera