söndag 27 september 2009

Bokmässa och flytt


Igår var Herr T och jag på bokmässan. Oj, vad det finns mycket att titta på! Vi delade upp oss och möttes med jämna mellanrum, för att hinna se så mycket som möjligt. När vi kom ut frågade Herr T hur många kändisar jag hade sett. Kändisar? Jag har tittat på böcker. Jag hade inte sett en enda "kändis". Däremot träffade jag två gamla kompisar, som jag inte har sett på många år. Kul, men jag skulle kanske varit mer uppmärksam :)
Jo, förresten, en kändis träffade jag; Cecilia Rihs. På bloggen heter hon "Speja". Kolla i högerspalten efter länken till hennes blogg. Hon skriver där om små händelser i vardagen, på ett jättetrevligt sätt. I alla fall var jag där för att köpa hennes bok, "Morfor & Morfar" och fick även träffa henne.
När jag kom hem började jag läsa i den. Jag hade, med tanke på Spejas blogg, väldigt höga förväntningar på den, men den var t o m ännu bättre än jag trott! Jag skrattade så när jag läste. Den är helt enkelt fantasifullt rolig och jag är så nyfiken på vad barnen ska säga när jag läser den i skolan.

När jag kom upp i morse fick jag se att det hade hänt något i Dockhuset. I den förut tomma lägenheten i det stora huset stod nu fullt med lådor och möbler och det såg rent ut sagt förskräckligt ut.

När jag kikade in i rummet, såg jag ett huvud sticka upp i hörnan. Där låg Mårten och sov på en madrass. Då gick tydligen flytten bra och de måste ha kommit igår kväll, när vi var borta.

Tittade då också in i Elviras hus och där låg hon också och sov så gott. Skönt att ha henne hemma igen. Jag blev lite orolig när hon inte hörde av sig.

4 kommentarer:

  1. Har aldrig varit på en bokmässa, skulle gärna besöka en!

    SvaraRadera
  2. Tur att allt är bra i dockhuset, men där finns att göra...ser jag. Du får nog ge dem en hjälpande hand med alla flyttlådor.

    Tack för de fina orden om mig och boken! Det värmer ska du veta. Jag hoppas att barnen också gillar Mormor & Morfar.

    Kram
    Speja, som tyckte att det var verkligt kul att få träffa dig.

    SvaraRadera
  3. Skönt att Elvira är tillbaka! Vad roligt att du också trivdes på bokmässan. :)

    SvaraRadera
  4. Vad kul med bokmässan, jag har alltid velat gå dit men den är ju i fel stad!

    Dina flyttkartonger är såååå fina, gör du dem av vanlig kartong?

    SvaraRadera