tisdag 18 augusti 2009

Uppdatering

Det har varit väldigt dåligt med inläggen i sommar. Jag, som alltid brukar gå med kameran i fickan, har knappt använt den. Det känns som om jag mest har "sprätt runt" och inte haft något speciellt att visa.
Här poserar i alla fall minifolket stolt på öppna spisen i Pappa Sockerbagarens koloniträdgård. Därifrån skulle jag faktiskt kunna visa så väldigt många fina bilder på rabatter, uteplatser, buskar, små och stora välskötta och finmålade stugor och gröna (!) gräsmattor, men eftersom jag ibland sitter med datorn i knät i min egen trädgård, är jag lite rädd att den (min trädgård alltså:)) skulle få se bilderna. Då skulle den nog överfalla mig ännu mer än den gör. Oj, oj, oj!
Började jobba förra måndagen efter semestern och igår tog vi emot 38 förväntansfulla 6-åringar i förskoleklassen. Spännande!
Jag har inte hunnit med så mycket handarbete som jag skulle ha velat, men jag blev plötsligt så sugen på att sticka smått smått och resultatet blev lite småtröjor till Elvira & co. De är nästan klara, så bild kommer snart.
I vardagsrummet står fullt med delar till IKEA:s "Broder"-hylla och i morgon ska jag åka dit och förhoppningsvis har de då fått in de viktigaste delarna, förhöjningsstolparna så vi kan börja röja i källaren. Nu ska vi äntligen få ordning där, så vi kan få det stora arbetsrum vi hade tänkt när vi flyttade in :-)

2 kommentarer:

  1. Mönstret på dem har jag sett på ett antal sockmönster men jag hittar inget av dem nu men det är lätt och ingen hjälpsticka behövs.
    V1 2r 2a varvet runt
    v2 1r 1omsl 1r 2a varvet runt
    v3 3r 2a varvet runt
    v4 lyft den första räta maskan sticka de andra två och dra den lyfta maskan över 2a varvet runt
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. här i N:e har vi också startat upp skolan igen och med ett tillskott på ca 50 elever, 10 talet personal o en mängd inventarier från en nerlagd skola i närheten är det full rulle vill jag lova...
    en ny fritidsavdelning och lite omorganisation bland de tre andra gör att det ändå verkar (hittills) som det fungerar bra och alla är nöjda ...
    hoppas det fortsätter så.
    Vi har ju inga sex-åringar på min avdelning men jag träffar dem på morgnar och sena eftermiddagar o ute på gården förstås... och de ÄR ju bara UNDERBARA... de har ju kvar så mycket av det magiska tänkandet... och de kan förmedla det!!!
    Helt underbara kommentarer har jag hört de senaste dagarna!!!

    SvaraRadera