söndag 14 juni 2009

Idag har jag ridit!

Idag har vi varit hos Syster Yster och firat Svåger som fyllde jättemånga år :)
När kalaset var slut följde jag med Syster Yster till stallet för att provrida 
lite innan den stora turridningen på Kullaberg senare i sommar. 
(Som jag fick i födelsedagspresent av samma syster).

Vi åkte iväg till stallet och den första jag fick träffa höll jag nästan på att kidnappa. Han hade precis fått plats i min ficka. 

Nästa möte blev med Sunni, Syster Ysters islandshäst. För att jag riktigt skulle vänja mig. Fick jag prova på en hel del innan det var dags att rida. Hämta Sunni i hagen, leda hem honom till stallet, borsta och kratsa hovar. Sen bar det iväg! Syster Yster red honom en stund först.  Under tiden satt Systerdotter och jag och pratade och tittade på. För två år sen red jag en liten stund på Syster Ysters förra häst, Frigg, men förutom det har jag inte suttit på en häst på över trettio år. Man kan lugnt säga att jag vant mig av med det. Dessutom var mina erfarenheter av hästar då inte så goda. 

Men det gick riktigt bra, tycker jag! Och här är beviset:
(Tack, Syster Yster!!!)

                                           

Om man vill se mer av Sunni kan man titta här på Systerdotters egen blogg.

1 kommentar: