söndag 1 mars 2009

EFIT - Ett foto i timmen



8 Vaknar och tittar ut. Det är svårt att se vilket väder det ska bli.

9 Sydsvenskans Suduko är klart.

10 Provar att virka en blomma, som jag har hittat mönstret till.

11 Gör ett nytt inlägg på bloggen.

12 Glass och Cappuccino på Bar Italia.

14 På väg mot Sopstationen passerar vi Dockan. Där ser jag bl a det här fina huset. Dockan är full av kontraster.

14 Äter en falafel med fetaost på Falafel No 1 på Österportsgatan.

15 Dricker en kopp kaffe när jag har kommit hem.

Bonusbild 16 Här liller minsta "barnhunden" på "mattefars" tröja och  myser.

16 Gör äpplekaka

17 Vispar ihop smet till glass och sjuder den en stund.

18 Laddar om tvättmaskinen

19 Klappar lite på min störste "barnhund" Han ligger mitt på golvet i köket och blir snubblad på:)

20 Dags att sätta igång glassmaskinen. Den väsnas så, att vi var tvungna att vänta med att sätta på den tills vi hade ätit klart. 

21 Vi äter äpplekaka med vaniljglass i klädda glas. "Fodralen" eller "hållarna" till glasen gjorde jag en dag bara för att se hur det blir. Det var rätt praktiskt för äpplekakan var varm och glassen (ju) kall och det var rätt skönt att ha något att hålla i. 

22 Har lust att virka, men vet inte vad. Har hittat ett gammalt mönster, som jag provar. Har inte virkat efter diagram på länge, så det känns kul. Vet inte vad jag ska ha det till, eller ens om garnet räcker. Förmodligen inte.

23 Sitter och tittar på en gammal inspelning av "Helt hysteriskt", som faktiskt var helt hysteriskt tråkig.

24 Kollar vad temat i FotoTriss är denna veckan. Det visar sig att det är tävling.
Nu ska jag lägga in mina bilder och sen är det definitivt dags att sova!

Vill du ser fler EFIT-bilder. Klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar