lördag 14 mars 2009

Äntligen klar med blommorna!

Nu är jag äntligen klar med alla 25 blommorna! Jag har gjort många olika varianter; i tyg på olika sätt, med tidningspapper och olika former med silkespapper. Till slut kom jag fram till en modell med silkespapper, som funkade riktigt bra. Den gick ganska snabbt att göra, och resultatet ser mycket mer avancerat ut än vad det är.  Jag har lagt in en beskrivning i inlägget under.

Det här var den sista blomman jag gjorde och det blev jag faktiskt väldigt nöjd med, men så hade jag också övat mycket :)

Och här är alla 25 blommorna, fast från den "blå sidan".

Nu återstår bara att städa efter mig. (Eller ska jag bara springa fort och lägga mig och hoppas att någon har tagit bort det när jag vaknar i morgon? Fniss!)

Nej, jag tog faktiskt bort allt som var på matbordet. :)

3 kommentarer:

  1. Vilka fina! Hade det inte varit för att mina lilla katt hade ätit upp dem direkt hade de här varit perfekta för en blommörderska som jag. :D

    SvaraRadera
  2. Jättefina papperblommor. Tycker också att silkespappret blev finast :)

    SvaraRadera