torsdag 26 februari 2009

Veckans bild - "Glad"/"Glädje"


Temat för Veckans Bild är Glad/Glädje. Något som jag verkligen är glad för, förutom familj, hälsa osv, är att jag har lärt mig att göra så mycket med händerna. Det betyder att jag aldrig, aldrig behöver ha tråkigt om jag inte själv vill. Bilden här är ett bra exempel. På tågluffen med familjen i somras fick vi en massa plastpåsar när vi handlade. Fina, färgglada plastpåsar som låg överallt i packningen. Jag klippte remsor och virkade av dem. Nu blev ju inget egentligen klart, men det spelar ingen roll. Det var så rogivande att sitta där på tåget genom hela Europa och arbetet växa fram och hitta på under tiden. Oftast är "processen" mycket viktigare för mig än målet. 

1 kommentar:

  1. Jaaa jag håller med dig.
    Att skapa med händerna gör en glad !!!

    SvaraRadera