lördag 7 februari 2009

Den här veckan har jag ....


Tisdag ....

Varit i Helsingborg. 

Gick in på Dunkers och fyndade ett par gummistövlar. Har letat länge och blev jätteglad. Passade  också på att hälsa på Pandas "mamma".









Onsdag .....

Kommit på en bra idé.

När vi har A4-papper som vi ska kassera lägger vi dem i en hög och använder baksidorna som kladdpapper. Herr T, som är en "listornas man" viker dessa papper två gånger så de blir som ett "födelsedagskort" med fyra små vita sidor och det har vi ju då också börjat göra. Mitt problem är ju då att dessa kladdlappar aldrig finns där jag finns och då tar jag nya lappar i stället.  
Men jag kom på det! Jag har gjort små "kladdpappershållare" av tapetrester och en bomullssnodd.


















Det är bara att vika en hög papper och trä in dem bakom snodden, så har man många färdigvikta kladdpapper med sig.












Torsdag ....

Fått en "barnbehandlad" garnhärva. 

Tillräckligt trasslig för att det inte ska vara lönt att ägna fritidsarbetstid till att reda ut den, men tillräckligt för att jag inte kan låta bli utmaningen att reda ut den hemma. Får se hur lång tid det tar :)









Fredag ....
Gjort äpplekaka.

Tänk att jag har provat att göra denna såååå många gånger ända sen jag flyttade hemifrån (och det var verkligen länge sen!) och den har aldrig smakat som mammas (eller var det egentligen pappas?). 
Jag smörjer formen, skivar äpplen och varvar i formen med strösocker och smör. 
I höstas sa pappa, som av en händelse, att det inte ska vara strösocker utan farinsocker.
Åhhhh! Det blir så gott! Den blev inte så fin den här gången, men lika god (med vaniljvisp).






Lördag ....

Städat i köket nästan hela dan. 

Långt ifrån klart, men skurat skåp och lådor och satt upp nya gardiner som jag sydde klart igår. Det blev gula den här gången.                           
Kanske lite påskigt, men med den takten som vi byter gardiner i det här köket, så gör det inget. Det är snart påsk och de som hängde där sydde  jag till förra julen (2007), så vem vet? 
Vi kanske har gula gardiner till jul!









Tänk att en julgran kan hålla så länge. Den blev visserligen  avklädd för ganska länge sen, men nerklippningen hade jag lejt ut till en tonåring. Fast idag bytte jag faktiskt till mig den mot en långpromenad. Ett smart byte, ty en långpromenad med Herr T är lååååååååång! Efter en stund med mig och sekatören var det inte så mycket med den där granen längre.
            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar